Bicikl obično dolazi s vanjskim gumama u kojima se nalaze zračnice, koje se pumpaju na određeni tlak zraka. Viši tlak zraka i kvalitetna vanjska guma prevenirat će bušenje, ali koliko god guma bila kvalitetna – ne možemo garantirati da neće doći do bušenja.
Zato za ozbiljnije vozače, i one željne agresivnije vožnje, preporuka je korištenje tubeless sistema što u prijevodu znači “bez zračnice”. Tubeless sistem ne prevenira bušenje, ali prevenira ispuštanje gume te omogućava vožnju na nižem tlaku.
U tom slučaju potrebno je sljedeće:
Tubeless ready obruči
– Prije nego se upustite u opremanje bicikla tubeless sistemom, provjerite jesu li vaši kotači tubeless kompatibilni. Tu informaciju možete pronaći na stranicama proizvođača ili na servisnom mjestu.
Tubeless ready gume
– Potražite gume koje imaju tubeless ready oznaku, one će imati deblju bočnu stijenku u odnosu na klasične vanjske gume.
Tubeless ventili
– Francuski ventili koji se fiksiraju unutar obruča pomoću gumene brtve, a jezgra ventila može se izvaditi. Jezgru je potrebno izvaditi prilikom dodavanja tubeless tekućine, korištenjem šprice vrlo je jednostavno dodati određenu količinu kroz otvor ventila.
Tubeless trake
– Lijepe se po cijeloj dužini obruča, s nutarnje strane. Trake sprječavaju curenje tekućine i zraka.
Tubeless tekućina
– Određena količina stavlja se unutar vanjske gume, a zahvaljujući trakama i ventilima ne curi van.
– Prilikom bušenja vanjske gume, tubeless tekućina zbog pritiska odlazi na mjesto bušenja. U dodiru sa zrakom i prašinom se pretvara u gumastu masu i tako zatvara mjesto bušenja.
Izvor: Keindl Sport